Selg varene du ikke får solgt

Har du varer som bare blir stående? Returer, restopplag og annet som ikke går unna, uansett hva du gjør?

Slik fungerer det

  • Du lager annonser automatisk med å bruke vår strekkodeskanner eller ved å taste inn varens varenummer.

  • Tørn markedsfører overskuddsvarene dine

  • Tørn håndterer kundespørsmål og sender deg ordrebekreftelse når du får salg

  • Tørn booker henting når noen har kjøpt varen

    Lett som en plett!

“Når det kommer til ukurante varer er det essensielt å nå ut til en bred kundemasse, og gjennom Tørn når vi ut til langt flere enn vi gjør i våre egne kanaler.”

— Odd Treffen, Direktør Forretningsutvikling i Optimera

Hva koster det å bruke Tørn?

Tørn skal være tilgjengelig for alle som har overskudd, og vår prissmodell er enkel: Du betaler en liten oppstartsavgift, og etter det er det ingen kostnader før du får et salg.

No cure, no pay, for å si det sånn!

”Tidligere har vi forsøkt å selge våre overskuddsvarer på tilbudstorg i butikken hos oss og på Finn.no – uten at vi har sett de helt store resultatene. Vi er en godt besøkt butikk, men skal man selge ukurante varer må man nå ut til enda flere. På Finn.no slet vi rett og slett med å nå ut til riktig målgruppe”

Børje Skåtun, Byggtorget - Agnar Skåtun AS

 

Hvorfor skal du bruke Tørn?

  • Du får en egen butikk på torn.no, hvor du lager annonser. Alt fra helt manuelt, til full integrasjon med ditt ERP system. Neste steg for deg er å motta bekreftelse på ordrene. Her finner du alt du trenger: Varelinjene, fraktetiketten og fakturabeløpet. Du fakturerer Tørn, akkurat som et vanlig kontosalg. Transportør eller kunden henter så varene.

  • Alle seriøse aktører som har overskuddsvarer kan bruke Tørn. Det gjelder om du er et varehus, grossist eller produsent. I dag jobber vi mest med byggevarebransjen, men andre bransjer er også velkommen. Vi har allerede dialog og begynner å forstå problemet for elektro og VA/VVS også.

  • Du kan få en konto og starte nå, men avhengig av hvem du er og hvor stor du er, bør vi ta et par steg først. Innarbeidelse av gode og felles rutiner på tvers av kjeden, kombinert med hel- eller delintegrasjon mot tørn gir de aller beste forutsetninger for å jobbe med tørn. Vi leverer ikke bare en plattform for å kvitte seg med overskuddsvarer, vi kan bidra med hjelp til å skape en helhetlig prosess som på sikt gjør at man både på butikk- og kjedenivå jobber aktivt og langsiktig med overskuddsvarer. Vår mål er at ingen nye varer havner i søpla. Kontakt oss for å finne riktig vei til enklere håndtering av overskuddsvarer.

“Med korona og oppussingsboom har det vært travle dager på varehuset, da har vi ikke mye tid å sette av til å knote med de varene som har lavest omløpshastighet. På Tørn har vi vårt eget dashbord hvor vi kjapt og greit legger ut varene. NOBB-nummeret brukes til å hente frem alle opplysninger, så det er virkelig ikke snakk om mye innsats fra vår side”

-Thor Inge Steine - Driftsjef Neumann Bygg Haugesund

 

Utfordringer med overskuddsvarer

  • Feilbestillinger, trendskifter, rester, returer, sesongvarer, leverandørbytter og mer er alle kilder til ukurans. Felles for dem alle er at de krever ekstra innsats å selge.

  • I følge Lean logistikk AS har 8% av lagerverdiene i Norge for lav omløpshastighet. I tillegg kommer returer, feilbestillinger, sesongvarer..

    Hvor mye har du?

  • Ukurans er vanskelig å unngå og nivået bestemmes av hvordan du prioriterer det. Har du ekstra tid til det?

Vil du vite mer?

Trykk ovenfor for å få opprettet en konto hos oss, eller fyll inn skjemaet om du ønsker at vi skal ta kontakt.

Velkommen til Tørn!